Každou kompenzovanou trasu je potřeba ohraničit pevnými body. Mezi dvěma pevnými body musí být použit kompenzátor. Pevné body zachycují zpětné tlakové síly, třecí síli kompenzátorů a třecí síli vodících spár. Pevné body provádíme v celoplastovém provedení (agresiví prostředí v betonovém bloku, bludné proudy, absolutní vodotěsnost) a jsou nepropustné.To znamená, že v případě havárie (prasklé potrubí) se vlhkost udrží mezi dvěma pevnými body a nedostane se dále do systému. Vyrábíme pevné body přímé do úhlu max 20 st. Pevné body s vyšším úhlem 20 st. - 90 st. se navařují přímo na daný oblouk.
Pevný bod přímý (standard)
Jedná se o pevný bod, který je zvenčí celoplastový a je vhodný zejména do agresivního prostředí. Velikost betonového bloku je vždy vyznačena v kladečském plánu. Pevný bod musí být vždy přibetonován v rostlém terénu.
DN |
médiové potrubí |
L |
standartní délka pevného bodu |
s |
síla kotvící desky pevného bodu |
D |
max. rozměr pláště HDPE |
L2 |
holé konce pro svaření potrubí |
Pevný bod v oblouku
Délky ramen řeší kladečské schéma. Jedná se o pevný bod, taktéž zvenčí celoplastový, vhodný do agresivního prostředí a slouží k zachycení axiálních sil v oblouku.
Standartní délky ramen
- Do DN 250 - 1,5 x 1,5m (max. 2,5m)
- DN 250 až DN 600 - 2 x 2m (max. 3m)
V případě nutnosti jsme schopni vyrobit pevný bod atypický.